Technické požiadavky a praktické tipy pre sledovanie webinárov v roku 2024
Ďakujeme za Váš záujem o náš webinár. Na to, aby jeho sledovanie prebehlo hladko aj po technickej stránke, je potrebné splniť technické požiadavky. Venujte im, prosím, pozornosť a rovnako aj odporúčaniam, ktoré sa nám osvedčili v praxi.
Naše webináre prebiehajú v aplikácii ClickMeeting, ktorá funguje so všetkými vstavanými kamerami pre laptopy a s väčšinou webových kamier. Pokročilejšia alebo profesionálnejšia kamera môže vyžadovať inštaláciu ďalšieho softvéru.
2 dni pred začiatkom Vám do emailu pošleme link a heslo k webináru.
Upozorňujeme, že webinár už musí byť uhradený.
Pred začiatkom webinára si overte nasledovné:
- Máte pripojenie na internet? – musíte byť online. Fungujú vám v prehliadači iné webové stránky?
- Máte aktuálnu verziu prehliadača? - Webinár je možné sledovať v prehliadači, overte si, či máte najnovšiu oficiálnej verziu prehliadača Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge alebo Opera. Pri používaní prehliadača Internet Explorer sa často vyskytujú problémy, preto ho neodporúčame.
- Ak Váš počítač otvorí link na sledovanie webinára automaticky v prehliadači Internet Explorer, odporúčame Vám skopírovať si link priamo do prehliadača Google Chrome a sledovať živý prenos tu, resp. do iného vyššie menovaného prehliadača. Google Chrome si môžete zadarmo stiahnuť tu: https://www.google.com/intl/sk_sk/chrome/
- Mám vhodný operačný systém? – Váš počítač by mal disponovať minimálne operačným systémom Windows 7 alebo vyššie, Mac OS 10.13 (odporúčaná najnovšia verzia), Linux, Chrome OS
- Mám teda všetko pripravené? Správnosť nastavení si môžete vopred overiť kliknutím na link v emaile, ktorý Vám pošleme cca 2 dni pred webinárom. Tento link Vás dovedie do tzv. Čakárne. Ak ste sa dostali až sem, po technickej stránke je všetko v poriadku. V plánovaný deň a čas konania lektor na linku zo spomínaného emailu spustí prezentáciu a webinár začne prebiehať. Ak sa dostanete do čakárne tak budete vidieť odpočítavanie času do začatia webinára.
- Ak ste sa do čakárne nedostali, vyskúšali ste iný prehliadač, máte dobré pripojenie na internet, zadávali ste správne prihlasovacie údaje a skúšali ste sa do čakárne prihlásiť na viac pokusov. S veľkou pravdepodobnosťou Vás blokuje Váš firemný server. V takomto prípade Vám musí používanie ClickMeetingu povoliť Váš IT technik vo firme. Prípadne použiť iné zariadenia, alebo aj pripojenie na internet.
Tipy k webinárom:
Posielanie otázok lektorovi:
Vpravo dole je okienko četu, kde môžete písať otázky lektorovi. Správu odošlete stlačením klávesy Enter. Otázky sú viditeľné aj pre ostatných účastníkov spolu s Vaším prihlasovacím menom. Lektor odpovedá na otázky priebežne, resp. podľa dohody/programu.
Zobrazenie na celý monitor:
Pre zobrazenie webinára na celý monitor kliknite na ikonu .
Pre zrušenie tejto funkcie použite klávesnicu Esc alebo opäť kliknite na ikonu .
Zobrazené materiály:
Prezentácie a materiály, ktoré počas webinára používa lektor, sú autorským dielom školiteľa. Výukové materiály vám zašleme do emailu pred konaním webinára a je možné stiahnuť si ich aj na stránke, kde živý prenos bude prebiehať – a to približne 2 hodiny pred začiatkom alebo ihneď po skončení webinára (nie počas prezentácie).
Zmena jazykovej mutácie:
Vpravo hore nájdete ikonu , cez ktorú si môžete zmeniť jazyk aplikácie.
Nefunguje Vám zvuk:
V prípade ak Vám nefunguje zvuk, skúste si skontrolovať nastavenie zvuku vo Vašom počítači.
Ukončenie webinára:
Z webinára sa odhlasujte kliknutím na ikonou "x".
V prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov s pripojením neváhajte kontaktovať našu technickú podporu:
Email: acmartin.relia@gmail.com
Tel. číslo: 0905 601 610
Prajeme Vám príjemné sledovanie a veríme, že nám svoju priazeň zachováte aj v budúcnosti.